Převod peněz mezi vlastními účty

Mezi svými účty si můžete převádět peníze ve stejné nebo rozdílné měně s konverzí (tento převod není možný mezi účty různých klientů).

Popis jednotlivých polí

Z účtu

Zvolte účet, ze kterého chcete platbu uskutečnit. Dostupné jsou všechny účty, pro které je možné tuto obchodní funkci využít.

Na účet

V rozbalovacím poli zvolte účet, na který chcete platbu uskutečnit.

Částka

Částka může být maximálně 12místná se dvěma desetinnými místy oddělenými čárkou nebo tečkou. Při vložení částky vás upozorníme, pokud částka přesáhne aktuální disponibilní zůstatek. Platba může být zpoplatněná dle aktuálního sazebníku, proto je nutné ponechat dostatek prostředků na účtu také na zaplacení poplatků spojených s platbou, aby mohla být uskutečněna.

Když jsou měny obou účtů shodné

V tomto případě je za polem uvedena společná měna těchto účtů.

Pokud jsou měny rozdílné

V tomto případě jde o tzv. převod s konverzí. Za částkou se zobrazí seznam s možností výběru jedné ze dvou měn. Platba pak proběhne v této měně. Navíc je pod polem „částka“ vidět přepočet i na druhou měnu.

Splatnost

Splatnost představuje den, kdy mají být odepsány peníze z účtu. Vždy je přednastaven nejbližší možný termín (aktuální nebo následující platný bankovní den). Je možné ale samozřejmě zvolit také jiné datum, než které je automaticky nastaveno. Stačí požadované datum jednoduše zapsat do tohoto pole nebo vybrat den pomocí ikony kalendáře vedle pole.

Datum musí být zadáno ve formátu DD.MM.RRRR (např. 09.12.2008) nebo D.M.RRRR (např. 1.5.2015). Na zadání nesprávného údaje vás upozorníme chybovou hláškou. Pokud datum nebude splňovat povolené parametry, nebude možné příkaz odeslat.

Připomínáme jen, že v den splatnosti je potřeba mít na účtu dostatek peněz, jinak platbu nebudeme moci provést.

Potvrzení odeslání platby (tzv. autorizace)

Odeslání platby je nezbytné potvrdit dle vámi zvolené metody. Standardně jsou platby potvrzovány pomocí jednorázového SMS klíče.

Odeslání platby

Po úspěšné autorizaci se na obrazovce zobrazí potvrzení, že jsme váš požadavek pro odeslání platby přijali. Potvrzení si můžete také uložit do počítače volbou „Uložit jako“ nebo vytisknout pomocí volby „Tisk“.

Potvrzení o zpracování vašeho požadavku k odchozí platbě vám také můžeme zaslat prostřednictvím SMS nebo
e-mailu.