Svolení k SIPO umožňuje využívat inkasní službu České pošty.
Popis jednotlivých polí
Účinnost svolení k SIPO
Aby nové SIPO platilo již od následujícího inkasního měsíce, je nezbytné ho zadat minimálně jeden pracovní den před 25. dnem v měsíci, a to do 20. hodiny. Pokud je například 25. dnem neděle, je nezbytné SIPO zadat nejpozději 22. den do 20.00. To samé platí, je-li 25. dnem pondělí.
Provedení SIPO
Platby SIPO budou uhrazeny z vašeho účtu vždy jeden pracovní den před 15. kalendářním dnem v měsíci (nejedná-li se o pracovní den, pak dva pracovní dny před tímto datem).
V případě nedostatku financí na vašem účtu zkusíme platby SIPO provést v náhradním termínu – jeden pracovní den před 23. kalendářním dnem v měsíci (nejedná-li se o pracovní den, pak dva pracovní dny před tímto datem). Nebude-li ani v tomto případě na vašem účtu dostatek financí, nebudou platby SIPO provedeny.
Z účtu
Zvolte účet, ze kterého chcete platbu uskutečnit. Dostupné jsou všechny účty, pro které je možné tuto obchodní funkci využít.
Limit
Zadejte maximální částku na jednu SIPO platbu, kterou k jednomu spojovacímu číslu očekáváte. Je nezbytné, aby limit byl minimálně 1 Kč a maximálně 99 999 Kč.
Spojovací číslo
Vyplňte identifikační údaj vašeho SIPO přidělený Českou poštou.
Název
Zvolte si název příkazu pro lepší odlišení jednotlivých příkazů.
Potvrzení odeslání platby (tzv. autorizace)
Odeslání platby je nezbytné potvrdit ověřovací metodou (Smart klíč, SMS klíč, certifikát).
Pokud máte nastavené „Zjednodušeného potvrzování“, u vybraných plateb (platby do 500 Kč, platby na důvěryhodné účty, převod mezi vlastními účty) stačí jen kliknout na tlačítko „Potvrdit“, další potvrzení není potřeba.
Odeslání platby
Po úspěšné autorizaci se na obrazovce zobrazí potvrzení, že jsme váš požadavek pro odeslání platby přijali. Potvrzení si můžete také uložit do počítače volbou „Uložit jako“ nebo vytisknout pomocí volby „Tisk“.
Potvrzení o zpracování vašeho požadavku k platbě vám také můžeme zaslat prostřednictvím SMS nebo e-mailu.